Skip to main content

哪一间才是我们的新家??

TJ因为工作关系, 被调到Den Haag, Den Haag 离Amsterdam有一段路的时间, 听他说他每天得早上六点起床梳洗,然后赶去搭火车上班, 放工还需要一段时间才回到家, 每天浪费在来回的时间上没得好好休息....的确有点辛苦...可能是这样的原因只下, 让他有了想买屋子的念头, 和我商量之下, 就决定在他做工附近买间屋子...
看了几间,终于选了一间我们俩都喜欢的屋子.....
第一间: Astertraaat 20 , € 137.500 k.k., 大概1365"方尺, 全装修
感想: 我和TJ 蛮喜欢这一间的设计,它让我有家的感觉,但是缺点在于它的房间超小,所以就放弃了...
外观:






里面: 客厅



厨房:



第二间: Obrechtstraat 200,€ 139.500 k.k., 大概810"方尺, 全装修, 有温气机
感想: 我不喜欢, 小又小过人, 贵又贵过人, 更惨的是在Pizza店的楼上, ((可能油烟会吹上来屋子)) TJ 觉得还好, 他说只要专修就好了...至于油烟他说不可能吹上来..-.-III但我还是坚持不要..,他也拿我没办法..
外观:


内观: 小, 设计奇怪....


第三间: 我来不及存照片下来, 是TJ很想把它给买下来的家, 我觉得还好, 相较与第二间,当然比较喜欢这一间啦...决定要这一间了...但他因为有会议要到英国就把它搁了三天, 也就这样被其他人买去了....((也好啦..反正我也不是很喜欢=P))
第四间: Astertraat 38 和第一间相同地区,€ 137.500 k.k., 大概1687"方尺

感想: 相较于第一间, 还是喜欢第一间
外观: 喜欢它外面有个小公园


客厅:
 

房间: 果然是很小....((可能第一间就是那么小))




厨房和厕所:



第五间: Weimarstraat,€ 139.000 k.k., 也是我们觉定买的小房子...这一间是我和TJ看着图片就一见钟情的屋子, 第一个教训给他不可以拖, 他就立即联络地产经纪人要看屋子了...妈妈也跟着他去看了..妈妈也是很喜欢这一间, 就打电话告诉我屋里怎样又怎样,我心想这次应该成了吧...TJ要求经纪人向屋主减价, 缺点在这间没有装修过厨房, 他向屋主说他还要减价是因为他可以用那笔钱来专修厨房之类....终于成功减了14,000, 125,000就这样拥有了新家...至于照片呢..还是等他的专修好了再公开吧...

Comments

Sarah Ooi said…
buy liao buy liao.. it's time to deng deng deng deng already!!! kekeke..
hey.. the apts are so cheap & big!!!!! (compare to here..) i like the 1st one.. no photos for your new house?? post some to see.. 不要吊我们的胃口!happy for u =)
Kelly Teoh said…
all oso nice mah, #2 seem like at busy st then maybe no good nia, n i love #4 eh kitchen, WHITE!!!
Kelly Teoh said…
show pic liao then can start jom place for where to sleep liao huh, kakaka... =P
kelly neoh said…
-.-III i wish to deng deng deng ..but cannot yet...
i like the first one also....
#2 maybe because no furniture around...not so attractive...
#4 kitchen really nice....=)
Sarah Ooi said…
white kitchen beh tahan lasam ler.. so how many bedrooms are there?
Congratulation, have new house!!! i like the first one environment .....
Kelly Teoh said…
should be having more than 1 bedroom, AhNeoh~ I jom bedroom liao!!! 1st one to jom! kakaka =P
kelly neoh said…
2bedroom...ok..1room booked by lily liao...
can la...like his mom clean teknik will do...the kitchen is always clean and nice=)
Sarah Ooi said…
over here.. 185k pound for 1 bedroom flat.. kui ka beh si....
lily can't occupy whole room one ma.. i sleep with her =p
kelly neoh said…
then ur hubby le??balcony??
i also want ...... dun know when can visit this place.... anyway , book living room , ok ? (SP)
Sarah Ooi said…
my hubby ar.. sleep on the floor beside the bed lor =p
kelly neoh said…
cham cham..meow meow and ah lean sure kill me..tak reserve place for them=P
kelly neoh said…
living room replace for kc & sp=)
Kelly Teoh said…
hahaha... pls forgive her SP, she is like that one...
AhNeoh, is KH la =P
pls book the toilet for Susu, she loves toilet~! =P
Sarah Ooi said…
left kitchen n toilet ma.. eh cannot.. susu wants toilet.. so left kitchen for them..=p
kelly neoh said…
ur hubby...think is KH not kc=P
florence ooi said…
then no choice.. i jom sofa...L shape I shape, S shape.. all is mine... huahaha
kelly neoh said…
no 3 room..only 2 room nia...
Kelly Teoh said…
ah la a bit kwui hun huh, want to share with me liao somemore want to bring ur hubby in, tsk tsk tsk... did i say i will be alone? =P
Sharon Tan said…
I like the 1st one...fast fast post ur house photos..so tht we can compare b4 renovation Vs after renovation ma.
kelly neoh said…
before renovation pic forgot to save they remove liao...we no do much renovate on it le...we just renovate the kitchen nia...
Sarah Ooi said…
lily, u not alone ar.. nvm lor.. we tak ki lai kun.. save space =p
kelly neoh said…
u all really kong like wan to go there sleep like tat...
Andrew Lee said…
wua pun ai gi holland....
i book the park in front of the apt. pls set up a tent for me ya. king size one will do. prepare ridsect for me also.
Sarah Ooi said…
later kena saman.. =p
Kelly Teoh said…
tak ki lai kun... hinki... =p
of cos we r, u tot we play play huh =p
kelly neoh said…
lulu...me where got said infront appartment got park??only have roadside nia...but not busy road...
wah , so many ppl kek siao bao in one house........ very fun !!
Sarah Ooi said…
lulu, the road is urs! kakaka.. =p
Andrew Lee said…
no park meh? i saw your pictures got park one...not the same place izit?
Kelly Teoh said…
lulu, wake up liao!!! =P
Selinna Teoh said…
House # 1 suit u more la... more colorful...
kelly neoh said…
i like tat one..but the problem is room too small..so bought another one already..=)
Janice Teh said…
aiyo, wa seems late liao... whole apt fully booked!
Kelly Teoh said…
nise nise ar, still got walkway, kin kin book lo, kakaka... =P
kelly neoh said…
lulu..tat one is we see the house nia..the house we bought i haven't post yet....
kelly neoh said…
nini..since CH n KH know each other so u can share the living room with them=)
So, where i sleep ? also living room ? (SP)
kelly neoh said…
4of u sleep together la=)
Grace Law said…
so, fully book now :)-.. then next time have to consider for another big house really
kelly neoh said…
-.-III u tot he print money ah??
Andrew Lee said…
oh no wonder. quickly post lah.
buy one got swimming pool also.
sun bathing during summer time
Grace Law said…
then, start print now lor......
wah... congratulation...
so mean that u will move to there soon?
kelly neoh said…
thanks..

will move to there on April...after my registration...
so u not yet tender ur resignation letter lo...
kelly neoh said…
wait boss come back from holiday first...so nervous...
mai kin cheong....
ban ban lai...
kelly neoh said…
hope he dun angry me la...
ki hong also bo huat....
ah bo lu kong...
let yi xiang brand go to oversea... u open market for him..
kakakaka.....
kelly neoh said…
no...after i survey and bring our products for them to try...dun think can go to this market...they dun like...only my bf know how to makan...
kelly neoh said…
try liao...market survey liao...sigh~
aiya...
very bad...

kuai low doesn't like asian food so much...
kelly neoh said…
then u r wrong wo..they like asian food..but maybe donno how to eat tau sar pheah and etc..
oh...
paiseh... paiseh...
maybe tau sar pheah not ngum their taste....

Popular posts from this blog

♡ ♡Our Registration Day in Penang ♡ ♡

After 4years date with Tjerk, an amazing and nice guy, i had decided to making a new life with him, and looking forward to start a whole journey with him.... Thanks to my family, boon leng, HST and my best frens to attend our ROM..     thanks to TY taking nice and great shots...

移居去上海

 移居去上海? 想不到吧...我也是...万万也想不到我會移民去上海, 我想一定令很多本來打算來荷蘭找我的人大所失望吧...對不起喔...這一幕也不是在我人生規劃的一部分...但沒辦法啦..TJ他升职被调到上海工作, 我们就要去那儿, 嫁雞隨雞,嫁狗隨狗,嫁到TJ他去那兒就要跟去那兒咯..不跟去就是要退步給那些崇洋的上海姑娘機會...NO WAY~ 我知道是我想太多了..但中国, 我还是很怕...听太多太多离婚例子了, 所以还是小心为妙... 最近比較沒有空, 忙著和他的朋友相聚道別, 我们打算把荷蘭的屋子租出去, 所以就有很多人來看屋子...=P 說真的很捨不得這裡, 但為了TJ的前途, 也只好乖乖認命了....

SurPriSe...(^__^)

在 11 月 26 日的夜晚 , 未来家母突然打电话给我 , 问我是否在睡觉 , 我还迷迷糊糊的回答 :” 是的 ”, 他妈妈语气沉重的说 :” 不过你得现在起床听我说 .. 我被那沉重的语气给吓到了 .. 还以为他发生什么事了 … 但还是听不到他妈妈对我说什么 … 因为我的 ” 黄先生 ” 晚上一过了 12 点 , 也跟着呼呼大睡了 … 通讯就不是很灵通了 … 最后我们还是以短讯来对话 … 哦 ~ 原来是要给他的一个意外惊喜 , 就是把我接过来和他一起渡过生日 , 圣诞节还有新年 … 得知这个消息后 , 我那晚就兴奋到在床上翻来覆去 … 睡不好 …. 但还是睡了 …   隔天 11 月 27 日 , 我醒来 , 第一样就是查我的短讯 , 和未来家母的短讯依然还在 , 足以证明我不是发梦了 … 就很高兴的去上班了 .. 忙了一整个早上 , 终于可以坐在电脑前查我的 E- 电邮 , 看到家母的提醒 , 还得向老板请假 , 啊 ~ 救命 !! 老板应该很讨厌我吧 .. 每天请假 , 和同事们讨论应该如何向老板请假 … 终于鼓起勇气走进老板的办公室向他请假 , 果然还是真的被讲了 .. 在这风头火势的时候竟然要请假 ?? 他很不想批 , 就搁置在一边 , 想他批的话条件是我必须搞完我手上的工 …yeah!! 马上打电话给妈妈说我可以来了 , 好让妈妈可以为我买机票 .. 希望可以成功 ….   在 12 月的某一天 , 我和 TJ 在 Skype 通电 , 他就问我这是怎么一回事 , 看了一下 , 天啊 ~ 我怎么那么失策 , 把送给妈妈的短讯转送去给他 …. 老老实实告诉他还最后编了一大堆故事骗他 , 我不能来了 … 有家母的配合总算骗过了 … 哎 ~ 在短短的几天 , 要搞完我的工 … 还要催赶我的结婚介指快点如期弄好 …. 好忙 ~   12 月 19 日 , 早上向往常一样的去上班 , 没有心情做工 , 整天都在倒数时间快点放工 …5.30 了 … 终于可以放工了 .. 大家很依依不舍的祝我有个愉快的旅程 ….. 很不负责任的离开我的公司了 …. 回家 , 冲凉 , 爸爸载我去机场 , TJ 今天没做工 , 照例来说我们应该上 skype 聊天报告行程 , 但因为我不能和他聊天 , 只好说骗话说我和朋友去吃饭然后去派对 …