Skip to main content

再见安捷伦

无里头的闯进了这一间美国工厂...一闯就闯了四年,还期盼可以转去长期员工...一等再等...从两年ETW到两年的ITW,还期盼有机会可以成为安捷伦的一分子,但不能如我所愿,工厂的条件是死的..每一样都要靠文凭才可以...我也为了自己打算,跑去报名继续我的学业,希望赶得及在我的工作期完毕之前拿到我的文凭, 读书不是我的长处, 也不喜欢, 但还是硬着头皮拿了...我知道也有例外的...如老板有权或肯为你争取,就可以顺流而下成为安捷伦的一分子..但我老板怕多事..没为我争取,也衰在刚好安捷伦现在冻结,不准请人..也衰在自己不争气,读书一直拿"F", 没能及时拿到我的文凭..也不能怪任何人...
我的老板很好,他很疼我,在那么紧要关头也为我争取到ETW,但我心冷了...我很心痛...很不想离开这里,毕竟在这儿有了四年的感情....但我又不想退后...人只准前进,我只好送我的工作申请书出去...刚好有间公司需要请人,我不知那间好不好,因为是本地公司,我怕改变,也怕进错公司, 但如果没有尝试怎么会知道这份工适不适合我呢??这份工如果我拿到的话, 我可能不像以前那样坐着闲着闲着没事干...在这里泡网了...从老板大略提过的, 总觉得有很多东西做,包山包海, 我觉得可以从中学习, 可能这份工对我以后去荷兰会有很大的帮助, 因为我之前上网查荷兰最欠缺什么样的人,发现原来我的Admin岗位聘请率很底很底...如果我接了这份工,我的工作会比较廣...也是很多人都对我说,人是为了自己,不要每天看在别人份上搞到自己现在没长进...四年了,还是Admin....每天叮嘱我,我还年轻,应该出去闯...所以我不得拒绝我老板的提议...当我讲我不继续的时候,看到老板失望的样子我很心虚,也很悲,但他还是装着高兴终于可以请新人了.... 但他最近每天都问我想清楚了吗??每一次有人提到这话题,我的心都抽痛...眼泪不自由主的在眼眶打滚....但还是装到很高兴....

说真的很高兴有人收留我,福利又好,还有很多好处;
也伤心要离开每一位疼爱我的上司们和同事们....我真的不舍得.....但我没有得选了....对不起...
安捷伦; 有我的美好回忆, 有我们大家的欢笑声, 有爱戴我的人,有可爱活泼又高尚HST, 有疼爱我的老板, 有我可爱的座位, 有我奇怪的scanner,每天准时5点返工,不然就是没来上班...,有我..........有欢有泪..相聚,分离,看新人进来,看旧人离开...高兴,伤心....两者都有...
如今,是我在安捷伦话上句点了...有点可惜不能在此公司逗留,不然我会永远陪你们的....
我会好好珍惜及保存我们的回忆的....
记得保持联络....

愕??我又哭了.....

Comments

Don't be afraid of changes. We all have to march forward, for a better life, for the future. Life is full of changes, the only thing that never change is - the world is always changing! Lala and I were having the same feeling when we left the companies, when we were doing so well back there. But still, sometimes, life has to change ... it is very normal ...
kelly neoh said…
='( also very sad la...4years already...got feeling with all things related to A one le...
but at the mean time also excited to my new job =)
KC H'ng said…
work in agilent is veli good life one wor...
kelly neoh said…
but turn to ETW wo...also package not so good, also same job role for so many years liao..is time for me to learn new things already...i like agilent working environment, i wish to stay also but....='(
city fish said…
Still don't know your new job, but you may choose the position that related back to Agilent. Please don't tell me still admin. Then work there to get some experience, 1-2 years later come back to Agilent, getting the permanent job.

I am sure the time you spent in Agilent, the way you work, the relationship you had generated will make you become the forst choice at the interview.

Sometimes the truth is very cruel, not many ETW can moved into Permanent, this is lousy process. I always think admin is very important to the organization. But no choice, life is like that....you just need to step on the right path. If you still like here, get yourself on the path, I am sure you can.
Joo . said…
Agilent is for old folks, since you still young you should see outside world more. hahha..i said this lots of ppl going to kill me :P. But i was from Agilent also, i was there only 1 and half year, really beh tahan and left. I know if i continue 烂 in agilent, is very hard for other company to hire me next time.The only thing i missed about Agilent is my colleagues :D.
I have changed many company and i never look back and regret on what i have chosen because new environment is the place for us to learn new things. Good Luck and all the best in you new job :D
Sarah Ooi said…
serious one? what kind of job? Hai Chat must be very sad in the heart lar.. and I bet tao keh sou too.. and the rest of HST members.. another HST member ciao again.. anyway, it's all right to have changes.. treat it as a new challenge and boost up your confidence as I believe there are more challenges to come in the future.. it's good that you've start preparing so you can be fully equipped later.. don't worry, everything will be fine.. you can always meet up with HST and A friends since you are still in Pg at the moment..
KC H'ng said…
agilent最不好的地方,就是它太好了。
Kelly Teoh said…
Ah Neoh~ ***huggie*** No matter what it is, I will always support you! ^_^
没有绝对的对与错,没有绝对的好与坏,也没有绝对的开心与否。。。只要是决定了就勇敢地去面对,大步踏过去,你一定能跨越的。。。事后再回首,你就会发现自己其实成长了很多。。。
趁开心时分离还会留下美好的回忆,弄僵了依然继续反而会搞得尴尬收场。。。(也别太在意别人的眼光,不重要的人的看法不重要,重要的人不会对你有不好的想法。。。)
塞翁失马焉知非福,我们的前景依然美好,过去的自问自己曾经真心用心走过就好。。。别忘了,你有一个知你的同名人,加油!^_^ ***huggie***
Janice Teh said…
neoh neoh, 要相信自己是可以的,加油加油加油!!!
kelly neoh said…
thanks for the comment...
my new job is totally no related to my current job le..if still maintain the same job, i think i will choose to stay in agilent la...coz i love my colleagues and the environment.......=(

theys always think a lot of ppl can work for admin job...tat's y dun wan hirer or convert admin into permanent...

no choice liao....i have to go out luang luang chong liao..-.-III
at the same time can learn new things^.^
kelly neoh said…
^.^ thanks joo...
agree...my fren always said if you wan cho teng teng take salary one..agilent is very good place for you..if you wan chalengging job you got to left agilent...
i want cho teng teng one but..now...i got to try new job liao...=) hope i like u..no regret on my decision la...=)
kelly neoh said…
serious...is ah...dun wan announce ko...will announce once my job stable liao...
Hai Chai face look happy..but can see when i said i dun wna to work he look disappoted lo..the most important things he dun wan talk to me ~>.<~
tao keh sou ah..she keep asking me wan to left ah?? bla bla bla..then i said: dun make me cry.... she said: lu ka un ngia dun make me cry-.-III she said all of us 1 kio 1 kio lun liu chao....
ASK said HST maybe wan to change name liao called LPT (low profile team)=) all the active member chao liao...president, sexitary and etc.
New jobrole in HST: Meow: president? ah lean: sexitary, ASKk: CEO, Janice: concultant??
ya..next time can find them for lunch but at outside..not in A anymore...=(
kelly neoh said…
我去改变它..这样嘛可以咯...^.^
kelly neoh said…
是个好地方养老...=)
kelly neoh said…
lily...~>.<~ **huggie*** 我会的.....
可能其他地方会更好....像你那样也选择了自己的路跨出了....
对对!! 谢谢你...我会踏出去的..那一天绝对不可以哭...
kelly neoh said…
nini...谢谢你...现在只剩下you, ah lean and meow meow...=(
Bayz Beh said…
Don't be sad lar.. We need to look forward, don't you think chances come in right time meh? Jia you on your new job oh~~
kelly neoh said…
yaya...me also feel that also...me will hao hao ba wo my chances one...
thanks you and selinna..
Augustine Siao said…
改变就像投资一样你不会知道当你跨前的那一步是好事坏。。。但是不跨前你永远不会知道结果。像我以前从At跳去CM也是很怕,现在觉得CM的culture还是比较适合我。
Kelly Teoh said…
of cos cannot cry, else keh bak jiu moh will lut, kakaka =P
Sharon Tan said…
Ah neoh, 虽然很不舍得你离开! 可是为了你的前途, 是时候出去学学新的东西了。祝福你!! 加油! 加油!
kelly neoh said…
siew lin konh beh lut..dun chit ba ciu tiok can liao...
kelly neoh said…
siew lin kong beh lut..dun chit ba ciu tiok can liao...
kelly neoh said…
~>.<~ ah leannnn...**huggie** 我最不舍得的就是你....=P
Kelly Teoh said…
remember to use ur hand to hold ur eye ya, kakaka...
Kelly Teoh said…
最不舍得的就是 ah lean? wu tia cho boh... =P
kelly neoh said…
喂....tiao po li jian le.....
Rockson Yeoh said…
海阔天空,踏出了第一步,你就会知道第二步怎样走了。
Sharon Tan said…
u better recall this sentence, else whole world will shoot u or shoot me...scared scared
Miow Chin said…
since u not miss me....i don wanna say anything lioa... :p
Sharon Tan said…
ah miao, nvm next time i "attached" to u when ah neoh not in Agilent :) But i know u prefer "attached" to ur earphone more than talk to me la ...hehehe
Sarah Ooi said…
dun worry wor.. hao bao in Sg, another one in UK.. A won't flood =p
neoh neoh, I mentally support you.. I also working hard here.. we sama-sama gambatte ya.. *hugs*
Kelly Teoh said…
wat hao bao in Sg, who r u refering to huh... =P
Selinna Teoh said…
Lala... got 2 in Singapore... which 1 u refer to har?
Sharon Tan said…
ya lo...these 2 almost flood the malacca bus station
Kelly Teoh said…
lua ah shu pulak, oklah, si wa la, wo shi ai ku gui~ =P
Sharon Tan said…
today no hao pao around so agilent no "flood"
Kelly Teoh said…
wa min si hao pao, wa si ai ku gui nia... =P
Andrew Lee said…
huh??!!! shock news....
sorry din reply u immediately coz i was in shanghai and multiply was not accessable there...
now in tokyo only can log in...
i feel sad for you too...
reply u more when i free...
Kelly Teoh said…
hey, u oso same one, dont gao gao kong wa huh =P
Sarah Ooi said…
wa admitted long time ago liao ma =p
kelly neoh said…
won't la...ah meow more jealous on u only la=P
kelly neoh said…
ah miow...i miss you deeply through my heart...both of u is my best best fren...^.^
kelly neoh said…
but i heard agilent flood after i left wo=P
kelly neoh said…
all is ai ku gui la...我们的友谊是真挚的..哭代表很在意对方或彼此....(quote from ask)
kelly neoh said…
small A no call me at all le....bu huat la...
is ok la lulu...at least now i get better offer also...
thanks for submit cv for me....=P
kelly neoh said…
dun fight la both of u...
ai ku gui= susu,lala, lily, me and ah lean...(janice act strong...)
Sarah Ooi said…
eh.. u not in the list meh?
Kelly Teoh said…
she is definately another hao bao lo =P
Kelly Teoh said…
best best fren... wonder the rest how many "best" huh =P
kelly neoh said…
external temporary worker and internal temporary worker...
kelly neoh said…
is true also....never mind..targer this year finish it...

Popular posts from this blog

♡ ♡Our Registration Day in Penang ♡ ♡

After 4years date with Tjerk, an amazing and nice guy, i had decided to making a new life with him, and looking forward to start a whole journey with him.... Thanks to my family, boon leng, HST and my best frens to attend our ROM..     thanks to TY taking nice and great shots...

移居去上海

 移居去上海? 想不到吧...我也是...万万也想不到我會移民去上海, 我想一定令很多本來打算來荷蘭找我的人大所失望吧...對不起喔...這一幕也不是在我人生規劃的一部分...但沒辦法啦..TJ他升职被调到上海工作, 我们就要去那儿, 嫁雞隨雞,嫁狗隨狗,嫁到TJ他去那兒就要跟去那兒咯..不跟去就是要退步給那些崇洋的上海姑娘機會...NO WAY~ 我知道是我想太多了..但中国, 我还是很怕...听太多太多离婚例子了, 所以还是小心为妙... 最近比較沒有空, 忙著和他的朋友相聚道別, 我们打算把荷蘭的屋子租出去, 所以就有很多人來看屋子...=P 說真的很捨不得這裡, 但為了TJ的前途, 也只好乖乖認命了....

SurPriSe...(^__^)

在 11 月 26 日的夜晚 , 未来家母突然打电话给我 , 问我是否在睡觉 , 我还迷迷糊糊的回答 :” 是的 ”, 他妈妈语气沉重的说 :” 不过你得现在起床听我说 .. 我被那沉重的语气给吓到了 .. 还以为他发生什么事了 … 但还是听不到他妈妈对我说什么 … 因为我的 ” 黄先生 ” 晚上一过了 12 点 , 也跟着呼呼大睡了 … 通讯就不是很灵通了 … 最后我们还是以短讯来对话 … 哦 ~ 原来是要给他的一个意外惊喜 , 就是把我接过来和他一起渡过生日 , 圣诞节还有新年 … 得知这个消息后 , 我那晚就兴奋到在床上翻来覆去 … 睡不好 …. 但还是睡了 …   隔天 11 月 27 日 , 我醒来 , 第一样就是查我的短讯 , 和未来家母的短讯依然还在 , 足以证明我不是发梦了 … 就很高兴的去上班了 .. 忙了一整个早上 , 终于可以坐在电脑前查我的 E- 电邮 , 看到家母的提醒 , 还得向老板请假 , 啊 ~ 救命 !! 老板应该很讨厌我吧 .. 每天请假 , 和同事们讨论应该如何向老板请假 … 终于鼓起勇气走进老板的办公室向他请假 , 果然还是真的被讲了 .. 在这风头火势的时候竟然要请假 ?? 他很不想批 , 就搁置在一边 , 想他批的话条件是我必须搞完我手上的工 …yeah!! 马上打电话给妈妈说我可以来了 , 好让妈妈可以为我买机票 .. 希望可以成功 ….   在 12 月的某一天 , 我和 TJ 在 Skype 通电 , 他就问我这是怎么一回事 , 看了一下 , 天啊 ~ 我怎么那么失策 , 把送给妈妈的短讯转送去给他 …. 老老实实告诉他还最后编了一大堆故事骗他 , 我不能来了 … 有家母的配合总算骗过了 … 哎 ~ 在短短的几天 , 要搞完我的工 … 还要催赶我的结婚介指快点如期弄好 …. 好忙 ~   12 月 19 日 , 早上向往常一样的去上班 , 没有心情做工 , 整天都在倒数时间快点放工 …5.30 了 … 终于可以放工了 .. 大家很依依不舍的祝我有个愉快的旅程 ….. 很不负责任的离开我的公司了 …. 回家 , 冲凉 , 爸爸载我去机场 , TJ 今天没做工 , 照例来说我们应该上 skype 聊天报告行程 , 但因为我不能和他聊天 , 只好说骗话说我和朋友去吃饭然后去派对 …